Budownictwo. Innowacje. Wizja liderów branży 2025.

Zostałem poproszony przez Autodesk o opinię w ramach tworzenia raportu „Budownictwo. Innowacje. Wizja liderów branży 2025”. Materiał ten wskazuje na obszary, w których warto szukać odpowiedzi na wyzwania stojące przed branżą i recept na zwiększenie wydajności polskiego budownictwa.
Pełna treść raportu firmy Autodesk znajduje się pod linkiem:
Wywiad podczas WebCon Day- Jakub Żwirek

WebCon Day- wywiad
WebCon to bardzo elastyczny, prosty we wdrożeniu a zarazem zaawansowany system obiegu dokumentów. Nie jest tani, ale biorąc pod uwagę czas w jakim pojawiają się pierwsze efekty nie generuje dużych kosztów wdrożenia. To polski produkt uzależniony poniekąd od technologii Microsoft (w optymalnej konfiguracji wymaga Sgarepoint i SQL). Tak- jest pełen sprzeczności.
Biorąc pod uwagę całokształt- nam się podoba.
Podsumowanie 2019

Kończymy sezon RSMP 2019 na 1 miejscu w klasie HR3!!!
Już oficjalnie: mamy 1 miejsce na koniec sezonu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w 2019 r. w klasie HR3!
Jechaliśmy tylko rundy asfaltowe (czyli bez rajdów: Polski i Elektreny). Każdy rajd na mecie, choć nie zawsze to było takie łatwe Rajd Świdnicki pojechaliśmy od pierwszego OS na resztkach pompy paliwowej. Nadwiślański pojechaliśmy bez serwisu i sami reanimowaliśmy urwane mocowanie tylnego amortyzatora. Rzeszów przejechaliśmy z urwanym podczas zwiedzania rowu kolektorem wydechowym. Na Rajdzie Śląska z kolei wymienialiśmy na dojazdówce cewkę (jakimś cudownym przypadkiem mieliśmy akurat w samochodzie zapasową) a na ostatnim serwisie zacięty termostat.
Przede wszystkim jednak zawsze podchodzimy z czułością do sprzętu i dbamy o niego w każdej sytuacji. Klasa HR3 rządzi się swoimi prawami- trzeba brać poprawkę na to, że w samochodzie znajdują się oryginalne podzespoły- nie wszystko może być nowe. Najważniejsza jest meta- dlatego staraliśmy się stosować starą zasadę: „jedź najwolniej jak potrafisz aby wygrać”. Obserwowaliśmy więc konkurencję i jechaliśmy tempem, które jak się okazało było wystarczające aby zdobyć największą ilość punktów na koniec sezonu.
Plany przed 2020

Przygotowania do sezonu 2020 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski (HR3)
Trwa najtrudniejsza część walki o tytuły w sezonie 2020- kompletowanie budżetu. Zostajemy przy naszym Clio Williams w klasie HR3.
Samochód trafił na zasłużony odpoczynek do garażu. My poświęcamy każdą wolną chwilę na zebranie budżetu. Sezon zaczyna się już w połowie kwietnia. Zatem samochód musi trafić do serwisu najpóźniej w połowie marca na serwis przed sezonem. Na całe szczęście w sezonie 2019 obyło się bez większych awarii i przygód- ale wiadomo: rozebrać, przeglądnąć i złożyć od nowa sprzęt trzeba. To równie ważny etap w przygotowaniach do sezonu jak zaplecze finansowe.
Na pewno musimy wymienić rozrusznik- te seryjne nie dają rady po rozgrzaniu silnika. Przy tym stopniu sprężania nawet najmocniejszy rozrusznik nie jest w stanie obrócić wałem. To znana przypadłość dobrze doprężonego silnika F7R. W Anglii jest producent rozruszników do motorsportu- zrobimy wszystko aby na przyszły sezon zdobyć taki rozrusznik.
Marzy nam się ECU Master (lub inny komputer standalone) oraz inny układ zapłonowy. Walka z wolnymi obrotami dała nam się we znaki przez cały sezon. Mieliśmy drobne problemy- których diagnostyka zdecydowanie szybsza byłaby na współczesnym komputerze. Aktualnie używamy seryjnego ECU ze zmienionymi mapami, który nie do końca sobie radzi z nowymi parametrami silnika (stopień sprężania, fazy rozrządu, konieczność zastosowania wydajniejszych wtrysków).
Chcielibyśmy również w miarę możliwości dać już do przeglądu amortyzatory.
Powyższe oraz standardowe wydatki podczas sezonu definiuje nasz budżet na 2020 na poziomie 100 tys. zł (tylko rundy asfaltowe). To wersja minimum- „na dojechanie”.
Trzymajcie kciuki aby nam się udało zdobyć takie wsparcie od partnerów!